czwartek, 17 listopada 2016

Pollyanna - rada na udane życie

Nie pisałam wczoraj bo musiałam przemyśleć kilka spraw. 
Kilka dni temu zaczęłam marudzić i narzekać. Owszem cieszyły mnie zakupy, zabawa z dziećmi, przygotowanie piernikowego ciasta ale...ale ciągle było jakieś drugie dno. Byłam w środku niezadowolona a na zewnątrz przybita, nerwowa i czepliwa. Moja choroba sprawiła, że poczułam się nagle stara, brzydka i do niczego. Byłam zła, że kilka dni temu czułam się doskonale a nagle najprostsze czynności sprawiały mi ból i problem. Nie wszyscy wiedzą, a żadna to tajemnica, problemem jest kręgosłup i kilka stawów, które odmówiły mi posłuszeństwa, po badaniach okazało się, że jest z nimi duży problem. Och jaka byłam zła. Ból fizyczny w porównaniu do żaru w duszy to pestka.
Kilka dni wyładowywałam swoje nerwy wszędzie gdzie była okazja. Płakałam w poduszkę. Jak to ja! Taka sprawna?! Mam takie problemy, które na dodatek dają mi szlaban na wiele rzeczy .Bieganie, narty ?!
Leżąc wczoraj wieczorem przypomniałam sobie o Pollyannie. . Czytaliście kiedyś tą książkę? Jeśli nie TU znajdziecie krótki opis. Czy nie warto pograć w grę w RADOŚĆ. Nie mam wielu powodów do zmartwień.W sumie tylko moje zdrowie jest trochę " nie na miejscu".  Każdy dzień powinien być pełen radości bo nie można marnować ani chwili.

        zdjęcie z http://www.dvdmax.pl/pollyanna-eleanor-h-porter-ksiAZka,art423709

 
Postanowiłam więc solennie nie roztkliwiać się nad sobą i cieszyć się tym co daje życie.

Dzisiejsze popołudnie spędziłam z Emilką na wyborze zabawek , które oddamy do pobliskiego domu samotnej matki. Jestem dumna z córeczki, oddała wiele swoich zabawek bez żalu. Cieszę się, że ma w sobie wrażliwość i dobre serduszko. Antoni biorąc przykład z siostry oddał 2 kierownice i sorter. Chciałabym nauczyć swoje dzieci empatii. To coś bezcennego co sprawia, że jesteśmy lepszymi ludźmi i procentuje.

 



4 komentarze:

  1. ja ciesze się każdą chwilą i choc nie zawsze mi sie to udaje ale bardzo sie staram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takim założeniem na pewno żyje się lepiej. Życzę aby udawało się zawsze . Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny

      Usuń
  2. Pieknie napisałaś! Dobro wraca <3 Nie mysl tak o sobie! Nie jesteś ani stara ani brzydka! Jestes piekna zewnetrznie i wewnętrznie! I bardzo, bardzo silna. Tylko nie zapominaj ze W tej sile mozesz tez miec chwile slabosci. Ludzki, kobiecy przywilej. Chwile, ktora mija tak samo szybko, jak sie pojawia.


    Sle nocne usciski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana.Ty patrzysz na mnie przez złotą tęczę . Jesteś wspaniała przyjaciółka 😘

      Usuń