środa, 2 grudnia 2015

Dom pachnący świeżym chlebem

Wieczory są najprzyjemniejszą częścią dnia. Zwłaszcza po długim dniu pracy. Dziś wróciłam do domu bardzo późno i kompletnie wykończona. Fatalna pogoda do prowadzenia auta, 2 godzinny powrót w deszczu wypompował mnie z wszelkiej energii. Miałam dziś popołudniowe spotkanie z rodzicami w szkole rodzenia. Uwielbiam te spotkania, dają mi takie wewnętrzne zadowolenie. Pewnie dlatego tak bardzo lubię swoją pracą. Lubię kobiety w ciąży, emanują takim wewnętrznym ciepłem i szczęściem. Grupa była cudowna, świetnie mi się z nimi pracowało. Gdyby nie ta droga...
Kiedy weszłam do domu na szyi zawisła mi moja ukochana dwójka. Oczywiście były całusy i gilgotki. Dziś jednak i oni byli zmęczeni więc zasnęli szybko, jeszcze zanim zapachniał chleb z piekarnika.
Czy pieczecie chleb. ja od niedawna robię to regularnie. Dostałam fantastyczny zakwas od mojej fantastycznej koleżanki i od tego czasu w naszym domu pachnie świeżym chlebem. Przepis najprostszy z możliwych. Mąka w różnych proporcjach i rodzajach , łącznie 1 kg, 2szklanki wody, sól, oliwa i zakwas. Z każdego bochenka odbieram sporą łyżkę  i chowam do lodówki aby wykorzystać do rośnięcia kolejnego. Chlebek według uznania ulepszam ziarnami, otrębami, ziołami.  Potem jeszcze około 10 godzin rośnięcia w ciepłym miejscu. Najlepiej zarobić go rano, przed pracą lub wieczorem na rano.Najlepszy jest ciepły z prawdziwym masłem i solą. Wtedy nie ma ani jednej kalorii




6 komentarzy:

  1. Zakupiłam kiedyś maszynę do chleba i kocham ją niezmiennie:) Uwielbiam domowy chleb, a Twój wygląda baaardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robisz na zakwasie? Ja też mam maszynę do chleba, ten jednak najlepiej smakuje z piekarnika.Natomiast ciabaty najlepsze z maszyny...i chałeczki

      Usuń
  2. Pieke regularnie,chleby bulki,na drozdzach,na zakwasie,slodkie i wytrawne ;) no ale u nas nie ma prawdziwego chleba,jest tylko tostowy papier pelen chemii i ulepszaczy wiec innej opcji nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bułki niestety nie są moją mocną stroną. Chętnie przygarnę jakiś sprawdzony przepis. W naszych sklepach można kupić pyszny, prawdziwy chleb ale nic nie zastąpi tego zapachu.

      Usuń
  3. Generalnie lubie roznorodnosc ale najczesciej korzystam z tego przepisu. Zawsze wychodza;) http://www.mojewypieki.com/przepis/petit-pains-au-lait

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno spróbuję.Lubię ten blog i często korzystam, dziękuję

      Usuń