wtorek, 1 grudnia 2015

Lista Świątecznych Zadań

Wracam dziś do tematu listy bo jest on chyba jak najbardziej na czasie.W tym roku ciężko mi dotrzymać idealnie terminów, dlatego mam widełki czasowe.Polecam je wszystkim pracującym mamom. Pozwala to na swobodę i uniknięcie stresu związanego z zawaleniem terminu.
Jeśli dobrze zrobicie listę będziecie mogły pozwolić sobie na oddech, czas na zadbanie o siebie , będziecie uśmiechnięte i zadowolone.
Od czego należy zacząć.
Proponuję pogrupować czynności
Sprzątanie
Prezenty i Świąteczne kartki
Zakupy
Dekoracje
Gotowanie

Sprzątanie
Jeśli mieszkacie jak ja na 4 pitrze możecie umyć okna już na koniec listopada.Przed świętami wystarczy przetrzeć dziecięce, odbite paluszki, czułka tudzież resztki słodyczy pomikołajkowych. Ja w tym roku umyłam już okna i wyprałam firany, właśnie końcem listopada.Sprzątanie świąteczne jest zawsze bardzo gruntowne. Segregację zabawek dziecięcych, ubranek, odkurzanie za szafami, szorowanie wszystkiego na błysk możecie wykonać w pierwszym tygodniu grudnia. U mnie jest to 30.11-3.12. Tuż przed świętami poświęcę 3 godziny a porządne odkurzenie, wytarcie kurzu i mycie podłóg. Jeśli będziecie skrupulatnie dbać o porządek do świąt powinno być czysto. Oczywiście wszystko zależy od organizacji strefy zabawy w pokojach dzieci. U nas prym wiodą przeróżne pudła i pojemniki, dzięki nim zabawki znikają bez śladu przed wieczornym capstrzykiem. 

Kolejno sprzątajcie pomieszczenia, dając sobie na każde sporo czasu. W kuchni należy wyczyścić w szafkach i na szafkach, warto zrobić przegląd terminów ważności a potrzebne produkty dopisywać do listy zakupów. W przedpokoju koniecznie zerknijcie czy nie zostały jakieś niezabezpieczone botki(ojoj u mnie tak), sprawdźcie szafy, czy nie zagnieździły się mole i profilaktycznie powieście torebeczki z suszoną lawendą. W salonie warto umyć szkło w witrynie, nie zapomnijcie o żyrandolu i trzepaniu dywanów. Może warto wyczyścić pianką tapicerki mebli. Sypialnia to koniecznie błysk w szafach i nadanie jej odświętnego wyglądu, może pościel z reniferami lub ledowe lampki na wezgłowiu.
W tym roku sprzątanie zaplanowałam na:
Kuchnia               3-5.12
Sypialnia             3-7.12
Balkon                7-8.12
Salon                  11-14.1
Przedpokój         11-12.12

Prezenty
Zróbcie koniecznie listę, osób, propozycji i oczywiście kosztów. Warto poszukać w internecie i zamówić szybciej kalendarze ze zdjęciami wnuków dla dziadków, przeglądnąć oferty sklepów i promocje.
Moje prezenty już obmyślone, zakupy planuję zrobić 11-18.12 . Wtedy też przygotuję słodkie upominki dla znajomych i wręczę je. Jeśli chodzi o kartki świąteczne to oczywiście warto je zrobić samemu, jednak jeśli brakuje wam czasu znajdziecie piękne wzory w wielu sklepach i na poczcie. Nie zapomnijcie o nich, kartka świąteczna, taka tradycyjna to jednak nie sms czy kilka słów w mailu. Wyślijcie je przed 15, żeby doszły przed świętami.
Zakupy
Zakupy produktów trwałych można zrobić już nawet na początku grudnia. Można mieć listę w torebce i przy wizycie w sklepie szukać promocji wykreślając kolejne pozycje. Można też zrobić maraton po sklepach. U mnie będzie sukcesywny maraton po promocjach między 11-18 grudnia.
Zakupy produktów świeżych najlepiej zrobić 23 grudnia lub w samą wigilię.

Dekoracje to najprzyjemniejsza część listy
 Znajdźcie czas na pakowanie prezentów, żeby nie robić tego na ostatnią chwilę lecz włożyć w to serce i sprawić by cieszyło już samo opakowanie. Dom warto udekorować  już około 20 grudnia, Ja zrobię to w przedświąteczny weekend. Choinkę u taty i dekoracje to 23.12. lecz tam będzie nas już spora grupa do pomocy.Warto tez zadbać o świąteczny wygląd grobów. Stroiki ze świeżych gałęzi najlepiej zrobić 23 by dłużej pozostały ładne.

Gotowanie
Czas na pierniki to około 16 grudnia, zdążycie je pięknie udekorować. Barszcz trzeba ukisić od 2 do 1 tygodnia przed. Pamiętaj o ustaleniu świątecznego menu i listy produktów. Zrób to maksymalnie do 15 grudnia. 23 grudnia przygotuj farsze do uszek i pierogów.

Czas dla mnie to 21 od południa, Kosmetyczka, fryzjer, paznokcie.Relaks i odpoczynek żeby świętować nie tylko z pięknym domem i stołem ale też licem.
Miłego Planowanie.
i pamiętaj lista to nie narzędzie tortur, ważna jest systematyczność a zmiany i dopiski wykonuj na bieżąco.



8 komentarzy:

  1. Wow! Świetnie się już zorganizowałaś! U mnie dalej planowanie - lista prawie zamknięta. Prezenty i kartki kupione :) U nas choinka będzie ubierana za około 2 tygodnie, ale mamy sztuczną, także wiem że postoi :) Chociaż marze o żywej :D lecę raz jeszcze przeczytać wpis, nastawiam rosół, włączam rmf święta i planuje dalej, uwielbiam to!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas choinka może też się przyśpieszyć, jeśli uda nam się kupić taką prosto ze ścięcia. Zastanawialiśmy się nad sztuczną w tym roku ze względu na wyjazd ale żywa wygrała. Miłego planowania, ono jest jakby częścią świątecznego nastroju

      Usuń
  2. Fajny blog:) Kurcze chyba zrobię taka liste, powinna usprawnić przygotowania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam problem z oknami z głowy, ponieważ moje okna nie otwierają się do wewnątrz. Okna podzielone są na małe kwadraciki..piękne ale straszne do mycia. Myję je tylko od środka. Zresztą u nas zawsze pada :-) Co do reszty to od jutra akcja kartki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak takie okna są wyjątkowo piękne. Faktycznie jednak do mycia ...szybkie ;). Powodzenia z akcją kartki, daj znać jak poszło!

      Usuń
  4. U mnie taka lista to obowiązkowa sprawa, bo pozwala mi wcześniej zaplanować wszystko no i nic mi nie umknie w czasie działań :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak bez list nie da rady :). Teraz robię wakacyjną

    OdpowiedzUsuń